
Akceptujeme Benefity Plus

Akceptujeme Edenred karty, E-tickety i papírové poukázky

Akceptujeme UP E-benefit karty i papírové poukázky
Kniha Miloše Krče popisuje téměř vzorový příklad kariérního postupu dřívější generace pilotů. Ještě než autor přijde k samotnému leteckému povolání ve stručnosti nás seznámí se svým dětstvím a dospíváním, které prožíval na sklonku války v jihomoravských Boskovicích. Poválečná doba přála rozvoji sportovního létání a jemu podlehl i autor knihy. Absolvoval plachtařský výcvik v aeroklubu.
Na vojnu nastoupil v roce 1949 do Základní pilotní školy ve Šternberku a tento moment lze považovat za počátek profesionální pilotní kariéry. V jednotlivé kapitoly přináší řadu vzpomínek na veselé, ale bohužel i smutné události spojené jak s výcvikem, tak samotnou službou u stíhacích útvarů. Miloš Krč svou vojenskou kariéru ukončil v roce 1960, kdy jako jeden z prvních vojenských pilotů přišel do Československých aerolinií. Tam začínal na legendárních dvoumotorových Iljušinech Il-14 a po několika létech přešel i na dálkové linky. Nejprve jako druhý pilot a následně i ve funkci kapitána čtyřmotorového Iljušinu Il-18 nebo stroje Bristol Britania BB-318. Od roku 1977 pak přešel na čtyřmotorový proudový typ Il-62. Právě životní období strávené u Československých aerolinií bylo doslova naplněno množstvím zážitků a s mnohými z nich se autor na stránkách této knihy podělí i s námi. Autor přidává i svůj pohled na několik leteckých nehod, které se udály v průběhu čtvrtstoletí, kdy byl zaměstnán u ČSA.
Na vojnu nastoupil v roce 1949 do Základní pilotní školy ve Šternberku a tento moment lze považovat za počátek profesionální pilotní kariéry. V jednotlivé kapitoly přináší řadu vzpomínek na veselé, ale bohužel i smutné události spojené jak s výcvikem, tak samotnou službou u stíhacích útvarů. Miloš Krč svou vojenskou kariéru ukončil v roce 1960, kdy jako jeden z prvních vojenských pilotů přišel do Československých aerolinií. Tam začínal na legendárních dvoumotorových Iljušinech Il-14 a po několika létech přešel i na dálkové linky. Nejprve jako druhý pilot a následně i ve funkci kapitána čtyřmotorového Iljušinu Il-18 nebo stroje Bristol Britania BB-318. Od roku 1977 pak přešel na čtyřmotorový proudový typ Il-62. Právě životní období strávené u Československých aerolinií bylo doslova naplněno množstvím zážitků a s mnohými z nich se autor na stránkách této knihy podělí i s námi. Autor přidává i svůj pohled na několik leteckých nehod, které se udály v průběhu čtvrtstoletí, kdy byl zaměstnán u ČSA.
Doplňkové parametry
| Kategorie: | Historie |
|---|---|
| EAN: | 9788087567579 |
| Autor: | Krč Miloš |
| Vydavatel: | Svět křídel |
| Počet stran: | 160 |
| Rozměry: | 172x242x17 |
| Vazba: | vázaná |
| Jazyk: | český |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář
